top of page

Vijf vragen aan

Job stekelenburg

Waarom ben je anderhalf jaar geleden bij dPT Wiskunde aan de slag gegaan?
“Toen ik in Amsterdam Econometrie ging studeren ging ik op zoek naar een baantje. Van een vriend en studiegenoot hoorde ik dat hij bij dPT met veel plezier middelbare scholieren hielp met wiskunde. Dit leek mij de uitgelezen mogelijkheid om mijn wiskundige kennis en enthousiasme te gebruiken om anderen te helpen. Toen duidelijk werd dat dPT een ambitieuze startup is en dat het team van dPT bestaat uit allemaal studenten econometrie, de mensen waar ik in het dagelijks leven het meest mee omga, heb ik de knoop direct doorgehakt.”

Vijf vragen aan Job Stekelenburg

Waarom heb je er nu voor gekozen om aan de slag te gaan als regiomanager van dPT?
“Ik heb ervoor gekozen om als regiomanager Amsterdam aan de slag te gaan omdat ik me in de anderhalf jaar dat ik nu bij dPT werk meer en meer in de visie van dPT ben gaan vinden. Begeleiding in wiskunde is een duur en kostbaar product, maar door de kwaliteit en persoonlijke aanpak die wij bieden kan ik onze diensten toch vol enthousiasme aanbieden, iets dat me bij minder persoonlijke bijlesbedrijven moeite zou kosten. Bovendien zal mijn werk als regiomanager uitdagend en leerzaam zijn. In de komende periode hoop ik dan ook mijn communicatieve en leidinggevende vaardigheden te verbeteren.”

​

Hoe denk je dat je functie als regiomanager te combineren is met je studie?
“Het zal niet altijd even makkelijk zijn om mijn taken als regiomanager te combineren met mijn studie. Gelukkig ben ik als student erg flexibel en heb ik door de intensiteit van mijn studie geen 9-tot-5-mentaliteit, zodat ik ook in de avonduren bereikbaar ben. Door mijn flexibele beschikbaarheid kan ik vol energie het contact met klanten onderhouden en nieuwe projecten starten om de visie van dPT zo nog meer uit te dragen.”

​

Waarom blijf je naast je taken als regiomanager nog steeds actief als Personal Trainer?
“Het geeft gewoon ontzettend veel energie wanneer je merkt dat leerlingen wiskunde gaan begrijpen en het om die reden ook leuker gaan vinden. Daarnaast vind ik het belangrijk om de taken van regiomanager te combineren met die van een Personal Trainer, zodat ik de dingen waar onze Personal Trainers en leerlingen tegenaan lopen zelf ook ervaar. Op die manier kan ik tijdens een intakegesprek ook zo goed mogelijk een inschatting maken van wat een leerling nodig heeft om zijn/haar resultaten te verbeteren en dit terugkoppelen aan de Personal Trainer.”

​

Wat zijn de belangrijkste doelstellingen die je wilt bewerkstelligen als regiomanager van dPT?
“Ten eerste wil ik er als regiomanager Amsterdam zorgen dat alle leerlingen en hun ouders/verzorgers de persoonlijke aanpak van dPT zo goed mogelijk ervaren. Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat zoveel mogelijk middelbare scholen en daarbij horende wiskunde secties die onze visie delen vrienden worden van dPT. Als laatste ben ik inmiddels al een tijd bezig met de voorbereidingen voor de dPT Examentrainingen. Ik hoop dat deze trainingen in de loop van de jaren een begrip worden, in Amsterdam, Tilburg, Delft-Den Haag en andere toekomstige locaties van dPT, zodat er geen twijfel mogelijk is over waar je het beste je examentraining voor wiskunde kan volgen."

Een bijzondere acht/Niet bij de pakken neerzitten!

Een bijzondere 

acht

Fay ging afgelopen jaar een spannende uitdaging aan. Om de overstap naar het VWO te halen moest ze alle stof van het vierde jaar in beperkte tijd inhalen.  Voor wiskunde bleek dit een behoorlijke drempel. In januari haalde ze een diepe onvoldoende voor haar schoolexamen. Gelukkig sloeg ze op tijd alarm zodat in overleg met de school een programma op kon worden gesteld om dit schoolexamen in juni op te halen.

​

Er zijn weinig meer inspirerende voorbeelden waarin zoveel mensen écht de schouders onder één doel hebben gezet. De schoolleiding, haar wiskundedocent, haar mentor, haar Personal Trainer, de oprichters van dPT Wiskunde, iedereen droeg zijn of haar steentje bij zodat Fay op haar enorme doorzettingsvermogen en na een tijdje zelfs plezier in wiskunde in juni een geweldige 8,0 haalde voor haar herkansing. Dat is pas teamwork!

niet bij de pakken

neerzitten!

Door een vervelend misverstand kon Sahar ineens, twee dagen voor de herkansingen, niet haar gewenste vak met een paar tiende ophalen voor het behalen van haar VWO-diploma. Ze gaf zich niet gewonnen, maar ging met ons dapper te strijd aan om haar 5,3 voor wiskunde naar tenminste een 7,3 op te halen om haar onvoldoende voor scheikunde te compenseren. Het was flink bikkelen, maar het is haar gelukt met een prachtige 7,5. Wauw!

bottom of page